Śledzenie i monitorowanie cen konkurencji

 

Na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku konieczne jest śledzenie i monitorowanie cen konkurencji, ofert i taktyk promocyjnych w czasie rzeczywistym, aby można było uwzględnić strategie, szybkość reakcji klientów i pozycję rynkową.

Aby zoptymalizować sprzedaż i zyski, specjaliści z tego zakresu z każdej kategorii detalicznej potrzebują narzędzi wspierających ich decyzje w celu podniesienia lub obniżenia cen tudzież utrzymania pozycji firmy.

Czym właściwie jest „monitorowanie cen konkurencji”?

Konkurencyjne oprogramowanie do śledzenia cen upraszcza i usprawnia zbieranie danych, aby pomóc w optymalizacji cen, merchandisingu, marketingu i innych działań generujących zyski. Informacje takie jak chociażby ogólne ceny, promocje, rabaty, dostępność produktów i dane dotyczące wysyłki są zbierane od konkurencji w celu:

  • analizy
  • stworzenia konkurencyjnej ceny
  • optymalizacji cen
  • strategicznych metod merchandisingu
  • poprawy zarządzania.

Za pomocą jednego przycisku dostępne są zarówno aktualne, jak i historyczne dane – na ekranie w postaci wykresów i liczb lub w łatwo konfigurowalnych, użytecznych raportach – to wszystko w celu uzyskania optymalnych decyzji dotyczących cen i merchandisingu.

Jak wybrać konkurencyjne rozwiązania w zakresie cenników

Aby śledzić i monitorować najlepsze ceny, detaliści powinni zwracać się do lidera branży, którego oprogramowanie do śledzenia cen można dostosować do ich konkretnych potrzeb oraz którego technologia i platforma są w stanie zbierać informacje o szerokim zasięgu. Ponadto powinni oni z łątwością dopasowywać atrybuty produktów konkurencji do Twoich produktów niemal w najdrobniejszych szczegółach używając przy tym podstawowych źródeł do zbierania danych.

Uproszczenie ważnej pracy polegającej na przekształceniu ogromnych ilości informacji w konkretne dane podlegające analizie wymaga ugruntowanej specjalistycznej wiedzy. Takie narzędzie do śledzenia cen powinno zawierać intuicyjne funkcje interfejsu użytkownika, które ułatwiają podejmowanie konkretnych decyzji cenowych, aby pomóc Ci łatwo i szybko podejmować decyzje o potencjalnych zyskach  Twojej firmy.

Korzyści płynące z monitorowania cen

Dzięki precyzyjnemu narzędziu do śledzenia i monitorowania cen detaliści w przedsiębiorstwach mogą:

  • Porównać konkurencyjne informacje na temat cen i asortymentu, aby uzyskać wgląd w czasie rzeczywistym i zoptymalizować ceny w sposób ciągły.
  • Dopasowywać towary do konkurencji według kategorii, marki, ceny lub innych ważnych parametrów.
  • Korzystać z intuicyjnego interfejsu użytkownika, aby szybko uzyskać dostęp do określonych cen.
  • Sprawdzić, czy konkurenci naruszają minimalne reklamowane ceny, aby uzyskać nieuczciwą przewagę na rynku.
  • Przewidywać w czasie optymalne ceny w oparciu o dane historyczne i konkurencyjne.

Bardzo dokładne dopasowanie produktów powinno być jednym z atutów konkurencyjnej platformy oprogramowania dla handlu detalicznego. Możliwość rozpoznawania podobnych produktów, oprócz dokładnych dopasowań, zwiększa zdolność systemu do porównywania cen, asortymentu i promocji, a także do ustalania reguł i przewidywania trendów cenowych.

Więcej na https://dealavo.com/pl/

About

No Comments

Leave a Comment