Jak przeprowadzić analizę cen u konkurencji?

Analiza cen konkurencji nawet dla laika jest terminem, który jest czytelny. To nic innego, jak sprawdzenie tego, jakie ceny mają konkurencyjne firmy i porównanie ich z cenami, jakie proponuje się w naszej firmie. W przypadku sklepu stacjonarnego analiza cen konkurencji może odbywać się tak, że pracownik danego sklepu udaje się do sklepu konkurencyjnego i tam sprawdza ceny poszczególnych produktów. Trzeba przyznać, że nie są to działania skomplikowane, jednak na pewno zajmują one dużo czasu. Raczej trudno jest też sprawdzić wszystkie ceny. Często jest zwyczajnie niemożliwe.

W przypadku sklepów online sytuacja jest łatwiejsza, bo analiza cen konkurencji jest przeprowadzana przez wykorzystanie specjalnie w tym celu opracowanych narzędzi. Jeśli tylko ma się je do dyspozycji, to analiza cen konkurencji może być przeprowadzona w ciągu kilku chwil. To niebywałe ułatwienie. Gdyby takich narzędzi nie było, to analiza cen konkurencji musiałaby odbywać się inaczej i na pewno nie dawałaby tak dobrych efektów.

About

No Comments

Leave a Comment