Analiza cen – warto wiedzieć o poczynaniach konkurencji

Zakładając sklep internetowy, myśli się o sukcesie. I jest możliwość, by go osiągnąć. Nie od szczęścia zależy, czy się powiedzie. Sukces odnosi się wtedy, kiedy zwraca się uwagę na to wszystko, co ma na niego wpływ. Jednym z ważniejszych takich czynników jest ustalenie dobrych cen. Muszą być takie, by opłacało się sprzedawać, a zarazem powinny być konkurencyjne. Duże znaczenie przy ich ustalaniu ma to, jakie są one w innych sklepach.

Dlaczego analiza cen jest ważna?

Ceny ustala się, biorąc jako podstawę to, co trzeba było zapłacić za towar. Trzeba sprzedawać drożej, aby mieć zysk ze sklepu. Drugim ważnym kryterium ustalania cen jest wysokość ich u konkurencji. Najpierw jednak trzeba zdobyć takie informacje i temu służy analiza cen innych sklepów internetowych. Dzięki analizie zyskuje się informacje, ile dany produkt kosztuje u konkurencji. Można zdecydować, czy mniej, czy bardziej go wycenić. Mając takie informacje, na pewno poda się cenę racjonalną. Analizowanie cen można wykorzystać i do ustalania rabatów na produkty. Najważniejszą korzyścią jest dowiedzenie się, w jakim stopniu oferta sklepu jest konkurencyjna względem innych.

Jak dokonywać analizy cen konkurencji?

Obecnie informacji o cenach nie zbiera się ręcznie. Można zaglądać na inne strony i sprawdzać, jakie tam są ceny, ale nie jest to opłacalne. Są narzędzia, które pozwalają na zbieranie takich informacji. Dzięki nim analiza cen jest szybka. Zyskuje się też inne dane niż tylko o cenie np. o kosztach wysyłki czy dostępności produktów. Każda taka informacja jest cenna dla sprzedającego. Informacje można otrzymywać regularnie. Ceny w innych sklepach się zmieniają, więc otrzymane wcześniej dane przestają być aktualne. Zyskując tak łatwo i szybko informacje o cenach, ma się więcej czasu na ustalanie ich u siebie w sklepie.

Optymalne ceny – sukces w e-commerce

Nie ma reguł, czy ceny powinny być niższe, czy wyższe. To zależy od strategii marketingowej sklepu i bieżącej sytuacji. W początkowym momencie działalności można ustalić ceny na średnim poziomie względem tego, jakie są u innych. Można też ustalić je na poziomie górnej granicy tego, co jest u innych, ale dać atrakcyjny rabat. Chodzi o ustalenie optymalnych cen, by działanie to pomogło w sprzedaży. Jeśli konkurencja obniżyła ceny, można pomyśleć o tym samym u siebie. Jeśli w innych sklepach ten sam produkt jest już trochę droższy, można podwyższyć jego cenę i w swoim. Korzystne jednak jest, by ta podwyżka była łagodniejsza niż u konkurencji. Cenę można podwyższyć także wtedy, kiedy jakiś produkt jest już u innych niedostępny. Jeśli ma się wiedzę o poczynaniach konkurencji, można adekwatnie reagować. Kluczowe dla sklepów internetowych są poczynania związane z ustalaniem i zmianą cen. Analiza cen konkurencji pozwoli zatroszczyć się o jeden z ważnych czynników sukcesu. Dzięki niej łatwiejsze staje się ustalenie takich cen, które zwiększą sprzedaż i pozwolą więcej zarobić. Ustalając je, pamiętać należy o kosztach związanych z wysyłką. Pod tym względem też warto zachować konkurencyjność.

 

About

No Comments

Leave a Comment