Analiza cen, czyli jak złotówka może zniszczyć firmę

W przedsiębiorstwach, które codziennie obracają dziesiątkami tysięcy złotych jedna złotówka więcej czy mniej nie zrobi różnicy. Błąd! To właśnie ta jedna złotówka może przesądzić o losie sukcesu lub porażki na tle biznesowym. W jaki sposób?

Konkurencja nie śpi

W bardzo prosty: wystarczy, że jakiś produkt firma A będzie sprzedawała drożej od firmy B, a tą różnicą będzie właśnie wspomniana złotówka. Oczywiście czasem różnica wyniesie jeszcze więcej albo nieco mniej – trzeba tylko pojąć sens tego, jak dużą różnicę dla klientów robi… właśnie różnica. Analiza cen pozwala szybko określić, która oferta jest korzystniejsza i którą w większości przypadków wybierze klient. Jeśli cena jest wyższa, istnieje duże ryzyko, że kupujący skorzysta z oferty konkurencji. I o ile strata jednego, dwóch czy pięciu klientów nie spowoduje bankructwa firmy, o tyle przy dużych projektach (np. księgarń, sklepów internetowych) tych klientów może być znacznie więcej, a straty liczyć się będą nie w pojedynczych złotówkach, lecz w tysiącach złotych. Szczególnie, że konkurencja nigdy nie śpi i stale monitoruje ceny oraz stawki w naszym sklepie lub firmie.

Dostęp do porównywarek

Inną kwestią jest powszechny dostęp do wyszukiwarek oraz porównywarek cenowych, z których nader często korzystają sami klienci. Tutaj nasi konkurencji w zasadzie nic nie muszą nawet robić, bo klient sam znajduje w takiej porównywarce produkt najtańszy i najbardziej atrakcyjny cenowo. Co więcej, można już spotkać porównywarki, które prócz ceny za produkt sprawdzają również koszty wysyłki i podają w analizie cenowej końcową różnicę cenową.

Nie lekceważ złotówki

Dlatego specjaliści od marketingu od dawna podkreślają, jak istotna jest analiza cen https://dealavo.com/pl/ oraz jak ważne jest trzymanie konkurencji na odpowiedni dystans cenowy. W przeprowadzonych badaniach marketingowych potwierdzono między innymi, że klienci nie zwracają większej uwagi na różnicę w cenach, jeśli jest ona mniejsza niż 1 dolar (na polskim rynku – 1 złotówka). Jednak przy większych różnicach zaczynają już szukać oferty atrakcyjniejszej, która pozwoli im zaoszczędzić pieniądze i nie przepłacać za produkt.

About

No Comments

Leave a Comment